مسير روشن اشتغالزايي در استان/ رشد 211 درصدي مجوز مشاغل خانگي

کد خبر: 190781 تاریخ انتشار: 1401/12/23 20:10:27
نمایش: 908
اخبار
در حاليکه دولت متعهد شده بود تا در استان چهارمحال و بختياري طي سالجاري حدود 19 هزار شغل ايجاد کند اما آمارهاي اعلامي گواه آنست که دولت تنها به اين وعده خود عمل کرده بلکه بيش از تعهد خود در استان اشتغالزايي کرده است.
به گزارش روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان در همين خصوص گفت: در حالي که تعهد اشتغال دستگاه‌هاي اجرايي استان در سالجاري ۱۹ هزار و ۳۶۵ شغل بود اما با اهتمام به کار گرفته شده، ۲۱ هزار و ۲۷۳ شغل جديد در استان ايجاد شد.

محسن مولوي افزود: نتيجه اين اقدامات باعث شده است تا نرخ بيکاري استان در سالجاري کاهش پيدا کند به طوري که بنا بر آخرين گزارش‌هاي مرکز آمار ايران، نرخ بيکاري چهارمحال و بختياري ۱۰.۱ درصد است که در رتبه ششم قرار گرفته و فاصله خود را با متوسط کشوري که ۸.۲ درصد است کمتر کرده‌ايم.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه در دولت سيزدهم حدود چهار درصد از نرخ بيکاري استان کاسته شده است، تصريح کرد: اختصاص تسهيلات مناسب و بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي موجود استان نقش مهمي در اين خصوص داشته است.

مولوي با بيان اينکه ۱۳.۴ درصد اشتغال ايجاد شده در استان در بخش کشاورزي است، افزود: همچنين بخش صنعت ۳۹ درصد و خدمات ۴۷ درصد اشتغال ايجاد شده در استان را به خود اختصاص داده است.

رشد 211 درصدي صدور مجوز مشاغل خانگي در استان

 مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري همچنين از صدور ۶ هزار و ۱۶۹ مجوز مشاغل خانگي در اين استان طي سال‌جاري خبر داد و گفت: اين تعداد مجوز در مقايسه با سال گذشته که ۲ هزار و ۹۲۰ مورد بود، از رشد ۲۱۱ درصدي برخوردار شده است.

مولوي تصريح کرد: بر اساس تعداد مجوز اعطا شده ۱۰۴ ميليارد و ۸۰۰ ميليون تومان تسهيلات مشاغل خانگي در استان طي سال‌جاري پرداخت شده است.

وي ادامه داد: تاکنون ۷۸ درصد تسهيلات تخصيص يافته به استان در حوزه مشاغل خانگي پرداخت شده است.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري به سهم استان در تسهيلات تبصره ۱۶ اشاره کرد و گفت: يک‌هزار و ۶۱۸ ميليارد تومان تسهيلات به استان اختصاص يافت که قرار است از سوي ۱۷ دستگاه و ۱۸ بانک عامل جذب شود که تاکنون ۱۴ هزار و ۳۳۶ متقاضي براي دريافت اين تسهيلات ثبت نام کرده‌اند.

مولوي خاطرنشان کرد: طي سال‌جاري تاکنون ۶ هزار و ۸۹۳ نفر تسهيلاتي افزون بر ۳۹۴ هزار و ۶۱۱ ميليون تومان معادل ۴۴ درصد تسهيلات را دريافت کرده‌اند.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1399/11/15
آرشیو