فارس/ اشتغال‌زايي 1800 نفري با احداث مجتمع دامپروري 5 هزار راسي در استان

کد خبر: 190904 تاریخ انتشار: 1402/01/14 23:41:06
نمایش: 687
اخبار
سرمايه‌گذاري صندوق بازنشستگي کشوري در قالب مجتمع کشت و صنعت و دامپروري شيري ۵ هزار راسي دام سنگين در چهارمحال و بختياري، زمينه اشتغال‌زايي مستقيم براي ۳۰۰ نفر و غيرمستقيم براي يک‌هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم مي‌کند.

به گزارش خبرگزاري فارس از شهرکرد، با پيگيري‌هاي انجام‌شده در استان، رايزني‌ها براي سرمايه‌گذاري صندوق بازنشستگي کشوري در قالب يک مجتمع کشت و صنعت و دامپروري شيري پنج هزار راسي دام سنگين با موفقيت انجام شده و اين صندوق مراحل ابتدايي کار از جمله اخذ مجوزات را آغاز کرده است.

توليد شير باکيفيت بالا (پايه نوزاد)، کاهش بهاي تمام‌شده شير پايه نوزاد، رفع نياز وارداتي شير خشک پايه نوزاد جهت توليد شير باکيفيت بالا براي کليه کارخانجات توليدکننده شير خشک نوزاد از مزاياي اين پروژه است.

اين مجتمع با ميانگين توليد ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن در روز زمينه اشتغال‌زايي مستقيم براي ۳۰۰ نفر و غيرمستقيم براي يک‌هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم مي‌کند.

ميزان کل سرمايه‌گذاري اين طرح ۱۰ هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال است و تاکنون زمين احداثي مشخص شده و مجوزات قانوني نيز در حال اخذ است.

اخذ مجوز احداث يک واحد دامپروري در حوزه مرکزي کشور نزديک به کارخانه شير خشک نوزاد پگاه، اخذ مجوز زمين از اراضي ملي و دسترسي به آب مورد نياز جهت تاسيس دامپروري از نيازمندي‌هاي اين پروژه است.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1399/11/15
آرشیو