رشد 3 برابري مجوز مشاغل خانگي در استان طي دولت سيزدهم

کد خبر: 191095 تاریخ انتشار: 1402/02/05 22:58:16
نمایش: 666
اخبار
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري از رشد سه برابري اعطاي مجوز مشاغل خانگي در اين استان خبر داد و گفت : طي سال گذشته بيش از هشت هزار مجوز در استان واگذار شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، محسن مولوي در نشست خبري با خبرنگاران اين استان افزود: تسهيلات پرداختي به ۲ هزار و ۱۰۰ نفر به ميزان ۹۲ ميليارد تومان بوده است.

وي ادامه داد: ۶۲۰ رشته شغلي در استان در قالب مشاغل خانگي تعريف شده است و تاکنون زنان سهم حدود ۹۰ درصدي از تسهيلات پرداختي مشاغل خانگي را به خود اختصاص داده اند.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري همچنين از پرداخت ۵۰۰ ميليارد تومان تسهيلات مشاغل پايدار روستايي و عشايري در استان خبر داد و گفت: محدوديتي براي پرداخت اين تسهيلات ارزان قيمت به روستاييان و عشاير استان وجود ندارد و تاکنون پنج هزار و ۶۳۳ طرح از اين محل راه اندازي شده است.

مولوي تصريح کرد: از محل تبصره ۱۶ نيز يک هزار و ۶۱۵ ميليارد تومان اعتبار قرض الحسنه به متقاضيان واجد شرايط پرداخت شده و براي تسهيلات تبصره ۱۸ نيز متقاضياني به بانک‌هاي عامل معرفي شده‌اند و منتظر ابلاغ تسهيلات هستيم.
کاهش نرخ بيکاري در استان 

وي نرخ بيکاري استان در پايان سال ۱۴۰۱ را حدود ۱.۷ درصد اعلام کرد و گفت: نرخ بيکاري استان در مقايسه با سال ۱۴۰۰ از کاهش ۱.۷ درصدي برخوردار شده است.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري تعهد اشتغال استان در سال‌جاري را ايجاد ۲۰ هزار و ۱۹ فرصت شغلي اعلام کرد و اظهار داشت: آهنگ ملايم کاهش نرخ بيکاري در استان شکل گرفته است.

مولوي اجراي طرح کارورزي، پرداخت حق بيمه بيکاران به کار گرفته شده در واحدهاي توليدي و طرح يارانه دستمزد را از جمله طرح هاي حمايت از نيروي کار و بخش توليد برشمرد و افزود: اولويت ما مهارت‌آموزي نيروي کار جوان است.

وي تعداد کارگران بيمه شده استان را ۱۰۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: اين تعداد کارگر در ۶ هزار و۵۰۰ کارگاه فعال هستند.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري يادآور شد: از مجموع کارگران استان، ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر کارگر فصلي و ساختماني هستند که از اين تعداد هشت هزار نفر در صف انتظار بيمه هستند که با توجه به قانون جديد و تامين منابع مالي مورد نياز اين کارگران نيز بزودي بيمه مي شوند.

مولوي از رسيدگي به حدود سه هزار شکايت کارگري و کارفرمايي در استان طي سال گذشته خبر داد و گفت: همچنين در اين مدت هفت هزار و ۲۰۰ مورد بازرسي از کارگاه هاي استان انجام شد و اين بازرسي‌ها در سال جاري افزايش مي يابد.

وي يادآور شد : ۷۰۰ نفر براي تاييد شغل سخت و زبان آور تقاضا ارايه دادند که از اين تعداد با ۴۰۰ مورد موافقت شد.

بهبود وضعيت سرانه ورزشي کارگري در استان

وي با بيان اينکه سرانه ورزشي در استان پايين است، از احداث چندين طرح ورزشي کارگري در استان خبر داد و گفت: استخر شنا در شهرهاي شهرکرد، فارسان و باباحيدر از مهمترين اين طرحهاست که مصوبه سفر رييس‌جمهور است.

مديرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: با بهره‌برداري از اين طرح‌ها وضعيت سرانه ورزشي کارگري در استان بهبود مي يابد.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1399/11/15
آرشیو